Międzynarodowy Konkurs na Najlepszego Projektanta „Fashion in Białystok”

W dniach 9-31 grudnia 2020 r. odbył się, zorganizowany przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. S. Staszica w Białymstoku (pod Honorowym Patronatem: Wojewody Podlaskiego, Marszałka Województwa Podlaskiego, Prezydenta Miasta Białegostoku), Międzynarodowy Konkurs na Najlepszego Projektanta „Fashion in Białystok”.

Jego celem było wyłonienie i promocja projektantów, których prace charakteryzują się innowacyjnością rozwiązań, potencjałem, wysokim poziomem artystycznym i oryginalną interpretacją tematu – Fashion & creativity.

W I etapie przedsięwzięcia uczestnicy nadsyłali projekty mini kolekcji w wybranej przez siebie kategorii: suknia wieczorowa, suknia koktajlowa. Wyłonieni przez jury finaliści odszywali 3 modele, a następnie gotowe wyroby przesyłali na adres Organizatora (pierwotna koncepcja – uszlachetnianie wskazanego przez jurorów projektu w czasie 2-dniowych warsztatów połączonych z wykładami została zmieniona z powodu wprowadzonych obostrzeń).

Zwycięzców wybrało 10-osobowe jury: Przewodnicząca – Agnieszka Spiegelhalter; Członkowie: Ewelina Baran, Grzegorz Bednarski, Anna Borysiuk, Renata Jackowiak, Aleksandra Skarżyńska, Diana Jarzyna, Bogusław Wojciech Słaby, Małgorzata Uss-Mazewska, Urszula Wiszowata.

W zależności od zajętego miejsca laureaci otrzymali m.in.: artykuł sponsorowany na portalu modowym, wizytę studyjną u znanego projektanta, bon na zakupy w hurtowni materiałów i dodatków krawieckich, voucher szkoleniowy, bon na zakupy w Galerii Alfa Białystok.

Jednym z założeń Organizatorów była także prezentacja kolekcji zaprojektowanej i odszytej pod kierunkiem Agnieszki Spiegelhalter w ramach Kursu rysunku żurnalowego z odszywaniem kolekcji (Projekt „Kompleksowe kwalifikacje!” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego). 15 uczestników, Nowy Jork jako inspiracja i Tyvek oraz farby. Mimo różnorodnych pomysłów, charakterów i wizji, powstała oryginalna i spójna całość – na wybieg wkroczyły modelki prezentujące projekty odważne, energetyczne i z całą pewnością warte uwagi.

Wyniki konkursu i fotorelacja zostały opublikowane na stronie internetowej placówki – www.zstio.net.pl (zakładka projekty).  www.bialystok.pl

 

Folkowe inspiracje klasy II Technikum Przemysłu Mody w Nowym Sączu

Pierwsze sukcesy młodych projektantek mody w dziedzinie szycia i haftu. Prace wykonane do zespołów regionalnych zachwycają i wzbudzają podziw. Gratulujemy i czekamy na kolejne osiągnięcia.
Koszule wykonała Małgorzata Pietruch, a spodnie Weronika Bartusiak pod kierunkiem Pani mgr Magdaleny Cięciwy.

Niezwykły mural w Zespole Szkół Odzieżowych w Poznaniu

 
Nowy mural pojawił się przy ul. Kazimierza Wielkiego. Zadziwia technika jego wykonania: dzieło nie zostało namalowane, a uszyte z tkaniny.
Mural tekstylny został uszyty przez uczniów Zespołu Szkół Odzieżowych. Dzieło projektu Agaty Golik oglądać można przy ul. Kazimierza Wielkiego 17 obok wejścia do „Odzieżówki”. Wielkoformatowa praca wykonana jest z tekstyliów, m.in. filcu i tiulu.
Projekt związany ze stworzeniem muralu tekstylnego „Kontrasty” powstał w czerwcu br. we współpracy z poznańskim Centrum Inicjatyw Lokalnych „STARtownia STARomiejska”. Został on objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Poznania. Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest pani Lidia Koralewska – nauczycielka Zespołu Szkół Odzieżowych im. Wł. Reymonta w Poznaniu.
Konkurs na przygotowanie projektu muralu ogłoszono wśród uczniów Odzieżówki jeszcze w czerwcu. We wrześniu z kilkunastu nadesłanych prac wyłoniono zwycięski projekt autorstwa Agaty Golik. Niezwłocznie przystąpiono do szycia muralu tekstylnego. Był to wspólny wysiłek wielu uczniów Zespołu Szkół Odzieżowych. Efekt ich pracy oglądać można przy ul. Kazimierza Wielkiego 17 obok wejścia do „Odzieżówki”.

Działania w projekcie

1.Powołanie i Działania Rady Sektorowej
2.Opracowanie rekomendacji w obszarze edukacji dla sektora
3.Współpraca w zakresie zintegrowania edukacji z przedsiębiorcami
4.Prowadzenie bieżących badań sektora w odniesieniu do zmian legislacyjnych, sytuacji sektora, rynku pracy, systemu kształcenia
5.Prowadzenie akcji informacyjnej i promocyjnej dla sektora dla instytucji edukacyjnych, instucji rynku pracy i partnerów społecznych
6.Identyfikacja potrzeb i opracowanie rekomendacji dla tworzenia sektorowej ramy kwalifikacji

Grupy Robocze Rady Sektorowej:

  • ds. programów nauczania,
  • ds. działań informacyjnych
  • dla partnerów społecznych